REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO WWW.ELEKTROPOKOJ.PL
§1
1. Sklep internetowy dostępny pod adresem www.elektropokoj.pl, zwany dalej „Sklepem”, prowadzi sprzedaż za pośrednictwem sieci Internet na rzecz Klientów na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej.
Właścicielem i administratorem Sklepu jest "Pokój" Spółdzielnia Elektrotechniczna ul. Warecka 1 , 91-202 Łódź, NIP: 7240001089, REGON: 000453977. Firma jest wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000115671 i zwana jest dalej „Sprzedawcą”.
2. Dostęp i korzystanie ze Sklepu jest możliwe na platformach systemów operacyjnych pozwalających na korzystanie z sieci Internet i oprogramowania posiadającego funkcjonalność przeglądarki internetowej umożliwiającej wyświetlanie na ekranie komputera dokumentów HTML, na dowolnego typu komputerze spełniającym wymogi takich systemów operacyjnych oraz poprzez dowolne typy połączeń internetowych przy wykorzystaniu oprogramowania posiadającego funkcjonalności przeglądarek internetowych np. Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Opera, Apple Safari, Google Chrome bądź na urządzeniach mobilnych wyposażonych w oprogramowanie pozwalające na wyświetlanie Sklepu na tych urządzeniach, w szczególności aplikacje o funkcjach przeglądarek internetowych dla urządzeń mobilnych.
3. Niniejszy Regulamin określa warunki korzystania z usług oferowanych przez Sklep oraz zasady dokonywania zakupów przez Klientów.
4. Składając zamówienie w Sklepie Klient akceptuje postanowienia niniejszego Regulaminu.
5. Terminy użyte w Regulaminie oznaczają:
a) Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, dokonująca zakupów w Sklepie;
b) Towar – produkty dostępne w ofercie Sklepu;
c) Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające do zawarcia umowy sprzedaży;
d) Umowa – umowa sprzedaży zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu;
e) Dzień roboczy – dzień tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
§2
Wszystkie produkty oferowane w Sklepie, jeżeli nie zaznaczono wyraźnie inaczej, są wolne od wad fizycznych. Wszystkie oferowane produkty są wolne od wad prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
§3
Podstawowe ceny towarów podane na stronach internetowych Sklepu są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Wiążąca dla stron transakcji jest cena widniejąca przy produkcie w momencie złożenia zamówienia przez Klienta.
§4
Na wszystkie towary sprzedawane w naszym Sklepie wystawiamy faktury VAT. Składając zamówienie Klient wyraża zgodę na przesłanie faktury VAT drogą elektroniczną na podany w trakcie składania zamówienia adres e-mail.
§5
1. Zamówienia można składać poprzez stronę internetową Sklepu 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
2. Aby złożyć zamówienie, Klient powinien:
a) wybrać produkty, dodając je do koszyka;
b) przejść do koszyka i wybrać formę dostawy oraz płatności;
c) podać dane niezbędnedo realizacji zamówienia;
d) zatwierdzić zamówienie, akceptując Regulamin i potwierdzając zapoznanie się z Polityką Prywatności Sklepu.
3. Zakładanie konta w Sklepie nie jest warunkiem koniecznym do zrealizowania zamówienia.
4. Po złożeniu zamówienia, Klient otrzymuje automatyczne potwierdzenie jego przyjęcia na podany przez niego adres e-mail.
§6
1.Zamówiony towar dostarczamy za pomocą firm kurierskich. Klient jest obciążany kosztami dostawy podanymi przez Sklep na etapie zamawiania towaru, a ostatecznie określonymi w potwierdzeniu zamówienia.
2. Istnieje również możliwość odbioru osobistego zamówionego towaru w siedzibie Sprzedawcy w Łodzi, przy ul. Wareckiej 1, w dni robocze, w godzinach od 08:00 do 14:00.
§7
Możliwe są następujące formy płatności:
1. szybkie płatności - Przelewy24,
2. za pobraniem - zapłata przy odbiorze towaru gotówką kurierowi,
3.przelewem - rezerwujemy towar w naszym magazynie i przesyłamy e-mail zawierający fakturę proforma, na której opłacenie Sprzedawca wyznacza termin 7 dni. Po zaksięgowaniu wpłaty towar pakujemy i wysyłamy,
4. gotówką w kasie lub kartą, w przypadku odbioru osobistego towaru w siedzibie Sprzedawcy w Łodzi przy ul. Wareckiej 1.
§8
Rzeczywisty czas realizacji zamówienia wynosi od 2 do 5 dni i zależy od dostępności towaru i momentu złożenia zamówienia lub wpływu płatności. Jest to czas, który potrzebujemy, aby zidentyfikować płatność, skompletować zamówione towary i zrealizować wysyłkę. W przypadku, gdy czas realizacji byłby dłuższy niż podany, kontaktujemy się z Klientem, aby potwierdzić realizację zamówienia oraz uzgodnić propozycję terminu. Firma kurierska dostarcza przesyłki w ciągu 1-2 dni roboczych po wysyłce z naszego magazynu.
§9
1. Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 z późn. zm.) Klient, który zawarł za pośrednictwem Sklepu umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od tej umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
2. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można złożyć korzystając z formularza stanowiącego załącznik do ww. ustawy lub przez formularz reklamacji dostępny na stronie www.pokoj.com.pl/reklamacje/ jednak nie jest to obowiązkowe.
3. W przypadku odstąpienia od umowy Klient ma obowiązek zwrócić towar niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia poinformowania o odstąpieniu od umowy. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
4. Zwrot płatności zostanie dokonany niezwłocznie po otrzymaniu zwracanego towaru i jego weryfikacji ilościowej oraz jakościowej, przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakich użył Klient, chyba, że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu płatności - w każdym przypadku Klient otrzyma zwrot równy wartości odesłanego towaru zgodnie z fakturą sprzedaży.
Sprzedawca nie zwraca kosztów dostawy, o ile taka pozycja widnieje na fakturze sprzedaży.
5. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
§10
1. Sklep zastrzega sobie prawo do organizowania akcji promocyjnych oraz oferowania rabatów na wybrane produkty lub cały asortyment.
2. Warunki uczestnictwa w akcjach promocyjnych oraz zasady przyznawania rabatów określane są przez Sprzedawcę i publikowane na stronie Sklepu w trakcie trwania danej promocji.
3. Rabat uwzględniony jest w koszyku. Jeśli Klient nie widzi rabatu prosimy o upewnienie się czy produkt jest objęty promocją, a następnie kontakt ze Sprzedawcą.
4. Rabaty nie łączą się, chyba że regulamin danej akcji promocyjnej stanowi inaczej.
5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wcześniejszego zakończenia promocji, bądź przedłużenia czasu jej trwania, z powodu zaistnienia ważnych przyczyn, co nie doprowadzi jednak do naruszenia praw nabytych przez Klientów.
§11
1. Sprzedawca udziale gwarancji na wszystkie sprzedawane i wyprodukowane przez siebie produkty, pod warunkiem korzystania z nich zgodnie z przeznaczeniem i we właściwych warunkach eksploatacji, opisanych na kartach produktu.
2. Gwarancja obowiązuje i jest stosowana na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i obejmuje wyłącznie uszkodzenia powstałe z przyczyn tkwiących w wyrobie, tj. wady ukryte powstałe w wyniku problemów podczas procesu produkcyjnego lub ukrytych wad materiałowych, które ujawniły się w okresie gwarancyjnym.
3. Gwarancją nie są objęte i Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności w szczególności za:
a) materiały eksploatacyjne podlegające konieczności wymiany w związku z normalnym zużyciem mechanicznym lub elektrycznym,
b) wady powstałe z przyczyn leżących po stronie Klienta, osób trzecich lub siły wyższej, w tym:
- wynikłe z niewłaściwej obsługi lub wykorzystania produktu w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem,
- spowodowane niestosowaniem się do zaleceń zawartych w karcie produktu, do przepisów BHP oraz wynikające ze stosowania niewłaściwych materiałów eksploatacyjnych,
- wynikające z dokonania samodzielnych napraw, przeróbek lub innych nieuzasadnionych manipulacji dokonanych przez osoby nieuprawnione lub też nieupoważnione przez Sprzedawcę,
- uszkodzenia mechaniczne, chemiczne, termiczne,
- wynikające ze złego magazynowania,
c) wady powstałe w wyniku wadliwego działania innych instalacji, w tym wskutek wadliwości instalacji elektrycznej Klienta, wahań napięcia zasilającego oraz zdarzeń losowych,
d) uszkodzenia powstałe w czasie transportu, chyba, że odbywał się on na ryzyko Sprzedawcy.
4. W szczególności naprawom gwarancyjnym nie podlegają produkty, ich elementy i podzespoły noszące znamiona standardowego zużycia w czasie ich użytkowania, np. zainstalowania, czyszczenia, konserwacji, wymiany elementów eksploatacyjnych.
5. W zakres naprawy gwarancyjnej nie wchodzą okresowe kontrole i przeglądy produktów, do których wykonania zobowiązany jest Klient.
6. Gwarancja nie obejmuje produktów, których na podstawie przedłożonych dokumentów i cech znamionowych nie można zidentyfikować jako produktów zakupionych u Sprzedawcy.
7. Okres gwarancji na produkty oferowane przez Sprzedawcę wynosi 12 miesięcy i liczony jest od daty sprzedaży widniejącej na fakturze.
8. W przypadku, gdy naprawa produktu jest niemożliwa lub ekonomicznie nieopłacalna, Sprzedawca dokona jego wymiany na nowy.
9. Miejscem wykonywania napraw gwarancyjnych jest siedziba Sprzedawcy.
10. Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Klienta wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
11. Z tytułu gwarancji Klientowi ani osobom trzecim nie przysługuje wobec Sprzedawcy roszczenie o odszkodowanie za jakiekolwiek szkody powstałe w następstwie wady produktu.
12. Klient traci uprawnienia z tytułu gwarancji na produkty w przypadku:
a) stwierdzenia jakichkolwiek modyfikacji produktu,
b) jakichkolwiek prób napraw produktu dokonywanych przez osoby do tego nieuprawnione,
c) nieprzestrzegania obowiązku dokonywania okresowych konserwacji,
d) wystąpienia zaległości płatniczych za reklamowany produkt.
13. We wszelkich sprawach dotyczących gwarancji, nieuregulowanych w niniejszym paragrafie, mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
§12
1. Klient zobowiązany jest zgłosić reklamację pisemnie, za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego na stronie www.pokoj.com.pl/reklamacje/
2. Klient zobowiązany jest zapewnić właściwe opakowanie na czas transportu reklamowanego produktu. Wszelkiego rodzaju uszkodzenia wynikające z jego niewłaściwego zapakowania nie będą brane pod uwagę podczas rozpatrywania reklamacji i mogą wpłynąć na negatywne jej rozpatrzenie lub też utratę gwarancji.
3. Klient zobowiązany jest zapewnić czystość dostarczonych do siedziby Sprzedawcy, uznanych za wadliwe, produktów. W przeciwnym wypadku reklamacja może nie zostać rozpatrzona, a stan odesłanych produktów będzie skutkował utratą gwarancji.
4. Wszelkiereklamacje dotyczące realizacji zamówienia (dostawy, ilości) Klient zobowiązany jest zgłosić nie później niż 21 dni od daty otrzymania faktury.
5. Sprzedawca, w ciągu 14 dni roboczych, zobowiązuje się powiadomić Klienta o podjętych działaniach związanych z obsługą reklamacji.
6. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, ujawnione wady zostaną usunięte po dostarczeniu produktu do siedziby Sprzedawcy.
7. W przypadku kiedy podlegający, w ramach gwarancji, wymianie produkt nie może zostać wymieniony na taki sam (np. została zakończona produkcja) Sprzedawca ma prawo dokonać wymiany na inny, o parametrach technicznych i eksploatacyjnych najbardziej zbliżonych do reklamowanego.
8. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia wizji lokalnej w miejscu zamontowania reklamowanego produktu.
9. Sprzedawca zastrzega sobie prawo wstrzymania procedury reklamacyjnej w przypadku gdy Kupujący posiada przeterminowane należności.
§13
Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Klient składając zamówienie za pomocą mechanizmów dostępnych na internetowych stronach Sklepu, składa ofertę kupna określonego towaru na warunkach podanych w opisie produktu. Zawarcia umowy kupna-sprzedaży następuje w momencie otrzymania automatycznego potwierdzenie przyjęcia zamówienia na podany przez Klienta w trakcie jego składania adres e-mail.
§14
1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest „POKÓJ” Spółdzielnia Elektrotechniczna z siedzibą w Łodzi przy ul. Warecka 1, 91–202, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łódź – Śródmieście w Łodzi, XX Wydział Krajowego Rejestru Sądowego.
2. Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z postanowieniami Polityki Prywatności, która jest integralną częścią niniejszego Regulaminu. Polityka prywatności.
§15
1. Regulamin określa zasady zakupów w Sklepie. Złożenie zamówienia jest równoznaczne ze zgodą na wszystkie postanowienia i informacje zawarte w niniejszymRegulaminie.
2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz inne obowiązujące przepisy prawa polskiego.
3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w każdym czasie, o czym Klient zostanie poinformowany poprzez opublikowanie zmienionego Regulaminu na stronie Sklepu.
4. Wszelkie spory między Klientem a Sprzedawcą rozstrzygane będą przez sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
Regulamin wchodzi w życie z dniem opublikowania na stronie internetowej Sklepu.
DZIAŁ SPRZEDAŻY
Michał Okoniewski:
tel: 42 25 47 850, GSM: 607 750 275
Dorota Piętera:
tel: 42 25 47 870, GSM: 514 273 322
Napisz:
sklep@elektropokoj.pl
Pracujemy:
Pn. - Pt. - 7:00 - 15:00